La Fundació Antonio Gaudí desenvolupa projectes de cooperació arquitectònics i urbanístics amb diverses institucions d’arreu el món, basats en els pil.lars de sostenibilitat ambiental, social i econòmica on es posen en pràctica els resultats de la recerca i l’estudi de l’obra de Gaudí.

Tot això s’emmarca dins dels objectius fundacionals de promoure el coneixement del llegat gaudinià: la constant cerca de solucions en el terreny de l’arquitectura sostenible amb imnumerables recursos i tècniques que materialitzava en la seva obra. Gaudí es manifestava com a precursor de la sostenibilitat i aquests conceptes són aplicats en tots els projectes d’arquitectura, urbanisme i cooperació que desenvolupa la Fundació.