La visió artística de Gaudí inspira la primera edició del concurs de mobiliari urbà per ser fabricat mitjançant impressió 3D, que va ser convocat per la Firma Benito amb la col·laboració de la Fundació Antoni Gaudí, l’Ajuntament de la Pobla de Lillet, Lagula Arquitectes i Aridditive. Sota el lema “L’empremta de Gaudí”, el concurs FormArt3D  està dirigit a estudiants i titulats en disseny, arquitectura, enginyeria i disciplines afins que presentin propostes innovadores de formigó que es puguin imprimir en 3D, per fusionar la visió artística de Gaudí amb l’avantguarda tecnològica.

Les dues obres de Gaudí a la Pobla de Lillet, els jardins Artigas i el Xalet de Catllaràs. Fotos Fundació Antoni Gaudí i Centre Estudis Lillet

El Berguedà, on Eusebi Güell va promoure la construcció de la primera fàbrica de ciment a la península, i Gaudí va deixar a la Pobla de Lillet dues magnífiques obres, els jardins Artigas i el Xalet de Catllaràs, torna a tenir un paper protagonista al segle XXI, quan els reptes al voltant de la sostenibilitat i l’optimització dels recursos naturals ens porten a replantejar l’ús del formigó i el ciment. D’aquesta manera, el lloc on va néixer la fabricació de ciment a Espanya torna a ser epicentre de la innovació al voltant de la impressió 3D amb formigó.